"Stormvindar" ute..

Släppte just in Indie. Hörde utanför mitt fönster hur vinden tilltagit ordentligt och gick för att öppna upp för honom och öppnade dörren bara lite grann och han kom in flygandes nästan och vinden fick fatt i dörren. Så mycket blåser det utanför, lite små läskigt när man är ensam, men har en lite Lillis som hickar och trycker mot revbenen på vänster sida och en lurvig kall katt som håller mig sällskap <3 så helt ensam är jag ju inte. :)
 
Förkyld är jag typ också, får ont i halsen morgon och kväll och är täppt i näsan så det känns som ytterligare en förkylning. Slår nog säkert världsrekord snart i antal förkylningar per månad/kvartal... :S Sedan denna graviditet har jag väl varit förkyld säkert fem gånger om man kan räkna detta som förkylning. Tycker att det är ganska mycket på 8-9 månader, nog för att jag haft såhär sedan 2011 ungefär så är de för mycket tycker jag!!
 
Just typiskt att en ny storm ska landa i Västernorrland - Jag hade faktiskt tänkt att jag skulle ut och röra mig idag så att man kanske kan sätta igång lite förvärkar och så, men det är glashalt på vägarna och snön är nästan helt borta och det regnar lite smått nu och nämnde jag att det blåser väääääldigt mycket?
 
Tur att Henrik ska handla ikväll då så att jag kan baka en massa imorgon :D Tänkte försöka mig på att julbaka lite :) Och förhoppningsvis kanske det kan sätta igång något.. <3

Kommentera inlägget här :